ប្រាសាទនាងខ្មៅ ឬប្រាសាទនាងខ្មៅ គឺជាប្រាសាទធំមួយ សង់ពីថ្មបាយក្រៀម លើមូលដ្ឋានថ្មភក់ ដែលព័ទ្ធជុំវិញដោយជញ្ជាំងថ្មបាយក្រៀម។ វាមានលក្ខណៈពិសេសកម្រិតមិនពិតជាច្រើនដែលកាត់ទំហំដល់កំពូលដែលមានផ្នែកសង្កត់សំឡេង ហើយនៅជ្រុងនីមួយៗមានគ្រឿងតុបតែង “ប្រាសាទតូច”។ បន្ទប់ក្រោមដីថ្មភក់នៅតែរក្សាដាននៃចម្លាក់តុបតែងដ៏ស្រស់ស្អាត។ វាគឺជាប្រាសាទមួយក្នុងចំណោមប្រាសាទដែលត្រូវបានរក្សាទុកល្អបំផុតដែលត្រូវបានរកឃើញ។ ប្រាសាទបើកទៅទិសខាងលិចមានទ្វារធ្វើពីថ្មភក់ដែលមានសសរយ៉ាងប្រណិត និងធ្នឹមលម្អនៅពីលើទ្វារ ទោះបីជាគួរឲ្យសោកស្ដាយរូបព្រះសំខាន់ដែលកត់ត្រាថាជាព្រាហ្មណ៍ដៃបួនលើផ្កាឈូកបានកន្លងផុតទៅជាយូរមកហើយ។ នៅខាងក្នុងប៉មគឺជាសំណល់នៃ linga និង pedestal ដែលប្រសិនបើអ្នកដើរជុំវិញនៅតែមានការតុបតែងដ៏អស្ចារ្យមួយចំនួនដែលអាចមើលឃើញនៅជុំវិញមូលដ្ឋាននៃឈ្នាន់។ហេតុអ្វីបានជាខ្មៅ? ស្រាវជ្រាវដោយ Etsuo Uchida et al ។ កំណត់សម្គាល់មូលហេតុនៃផ្ទៃខ្មៅលើផ្ទៃសម្ភារៈសំណង់ដែលប្រើជាទូទៅក្នុងប្រាសាទខ្មែរថាបណ្តាលមកពីអុកស៊ីដម៉ង់ហ្គាណែស ក្រដាសមួយទៀតកំណត់ថានេះអាចបណ្តាលមកពីលក្ខខណ្ឌអាកាសធាតុនៃប្រទេស។ សូមមើល៖ ទឹកភ្លៀងនៃអុកស៊ីដម៉ង់ហ្គាណែសលើផ្ទៃសម្ភារៈសំណង់ក្នុងប្រាសាទខ្មែរ ប្រទេសកម្ពុជា ឆ្នាំ ២០១៦
ប្រាសាទនាងខ្មៅ ជាឈ្មោះដែលខ្ចីពីអន្ទាក់យ៉ាងជិត មានចម្ងាយ ៥៥ម ពីផ្លូវលំពីកោះកេរ ទៅភូមិទី១ ខាងត្បូងភូមិស្រយង់ ចំងាយតិចជាង ៣គីឡូម៉ែត្រ ត្រង់ខាងត្បូងស្តុប ស. . វាជាប៉មថ្មបាយក្រៀមធំតែមួយក្នុងរង្វង់មូលទំហំ 45 ម មួយឡែក គោបុរៈពន្លឺបានរលត់បាត់ទៅហើយ ប៉ុន្តែប៉មនេះស្ថិតក្នុងការអភិរក្សគួរឱ្យកត់សម្គាល់។ ទិសខាងលិចពិតប្រាកដ។ ផ្នែកខាងក្នុងនៃទីសក្ការៈគឺជាបន្ទប់ការ៉េដ៏ស្រស់ស្អាត ជាមួយនឹងជញ្ជាំងយ៉ាងស្អាត ដែលកម្រាលឥដ្ឋមានជម្រៅមួយម៉ែត្រក្រោមកម្រិតចាប់ផ្ដើម។ cella បានរក្សាជើងទម្ររបស់វានៅនឹងកន្លែង ដែលកម្រមានណាស់។ វាប្រហែលជាដែលជើងទម្រ និង linga គឺជាមួយនឹងដីដូចក្នុង Pr. G-K ។ បន្ទាប់មក អ្នកស្វែងរកកំណប់មិនបានព្យាយាមស្វែងរកប្រាក់បញ្ញើដ៏ពិសិដ្ឋនោះទេ។ ជើងទម្រនេះឆ្លាក់យ៉ាងសំបូរបែប ជើងទម្រនេះ នៅសល់តែមូលដ្ឋានប៉ុណ្ណោះ។ ពិដានដែលទ្រដោយជ្រុងមួយ លាក់តុដេកដោយថ្មបាយក្រៀមដែលមិនខ្ពស់ខ្លាំង។ ទ្វារដែលមានបញ្ឈរធំទូលាយក្នុងទិសដៅ E.-O. មានធ្នឹមនិងកម្រិតជាមួយនឹង dowels ជាមួយនឹងបំពង់កោង។ ការរៀបចំនៅពីលើទ្វារគឺពិសេសប៉ុន្តែសាមញ្ញជាពិសេស។ ស៊ុមធ្នឹមលាតសន្ធឹងពីក្រោយបន្តិចប្រហែលដប់សង់ទីម៉ែត្រដែលទទួលរន្ធ dowel ។ នៅពីលើបាតនៃធ្នឹមតុបតែងបន្តប្លង់នៃជញ្ជាំង ហើយកំបោរក៏ធ្វើដូចគ្នា។
នៅខាងក្រៅ ប៉មនេះលើកជញ្ជាំងទទេដ៏ធំ និងងងឹតរបស់វា ផ្លាស់ប្តូរបន្តិចបន្តួច និងទ្វារក្លែងក្លាយដ៏មានអានុភាពរបស់វា និងទ្វាររបស់វានៅចន្លោះមូលដ្ឋានធម្មតា និងជ្រុងមួយ ទាំងជាមួយនឹង ogee ។ មូលដ្ឋានស្ថិតនៅលើថ្មភក់ credenza; វាបង្ហាញពីការហោះហើរនៃជំហានរវាងរមូរត្រង់ លម្អដោយជំហានផ្កាឈូកនៅពីមុខច្រកនីមួយៗ ពិតឬមិនពិត។ ទ្វារមានស៊ុមទម្រង់ធំទូលាយយ៉ាងលម្អិត ភ្ជាប់ជាមួយគ្នា។ ជួរឈរ octagonal, រឹងមាំ, មានប្រាំធាតុនិងគ្រាប់ឡុកឡាក់ជាមូលដ្ឋានជាមួយ niche; ពួកគេផ្តល់រូបអាក្រាតកាយដោយកាត់ដោយខ្សែអង្កាំ និងចុងទាំងពីរ។ ពួកវាផ្ទុកនូវចលនាបីយ៉ាងគួរឲ្យកត់សម្គាល់ ដែលគំនូរកណ្តាលគឺជារូបព្រាហ្មណ៍ដ៏សំខាន់មួយ នៅក្រោមកន្លែងពិសេសមួយ ជាមួយនឹងបន្ទាត់លម្អិតយ៉ាងល្អិតល្អន់។ ថ្មបាយក្រៀម ទ្រទ្រុងទ្រវែងដែលក្រឡាប់ជារាងអក្សរ U ជាមួយនឹងជំហានធម្មតា។ cornice សំខាន់ដែលមាន antefix ជ្រុង monolithic ផ្ទុក sideboard ខាងលើគឺជាជាន់ទាបចំនួនបួន និងការបញ្ចប់ជាអកុសលដែលមិនអាចស្គាល់បាន។ ឈូងសមុទ្រមិនពិតធម្មតាត្រូវបានហ៊ុមព័ទ្ធដោយ prását antefixes និង amortizations ធ្វើពីថ្មបាយក្រៀម។ឯករភជប់គឺជាជញ្ជាំងថ្មបាយក្រៀមដែលមានផ្នែកដំបូលដែលមានជ្រុងកោង។ វាត្រូវបានរំខានទៅភាគខាងលិចដោយការគាំទ្រច្រលំនៃសម្ភារៈដូចគ្នានៅក្នុងប្លុកដ៏ធំសម្បើម; នេះត្រូវបានបញ្ចប់នៅខាងមុខដោយការហោះហើរនៃជំហានរវាង echiffres ជាមួយនឹងជំហានចូលដំណើរការមួយ; ការធ្វើកំបោរមិនច្បាស់លាស់នេះហាក់ដូចជាការគាំទ្រពីបុរាណនៃគោបុរៈដែលមានគ្រោងយ៉ាងខ្លាំង ប្រហែលជាមានច្រកពន្លឺដ៏សម្បូរបែប ដែលសម្រាប់បង្កើតជាច្រកចូលប្រាសាទ។ នៅចម្ងាយ 365 ម ទៅភាគឦសាន ការស្ទាបស្ទង់យន្តហោះបង្ហាញពីទំហំការ៉េដែលមានទំហំដូចគ្នាទៅនឹងឯករភជប់របស់ Pr. Nan Khmau, 45m., ដែលអាចជាទីតាំងសម្រាប់វិមានពន្លឺ។ ខ្ញុំយឺតពេលក្នុងការផ្ទៀងផ្ទាត់ថាតើវាផ្ដល់ជូននូវភស្ដុតាងណាមួយឬអត់។L'Art khmèr classique, វិមាន du quadrant Nord-Est, Henri Parmentier, 1939
☎️លេខទូរស័ព្ទ៖ 012634835
📌ផែនទី៖ https://maps.app.goo.gl/6SpeWhMtCNAV52wT9